Hoe informeer je inwoners van één buurt in Amsterdam over de renovatie van een pleintje? Micro-advertising is de oplossing.
Amsterdam telt zeven verschillende stadsdelen die allemaal een eigen stadsdeelbestuur, eigen activiteiten én een eigen type bewoner huisvesten. Om bewoners van de verschillende stadsdelen op hun eigen manier te informeren en activeren over nieuws uit de buurt, hebben we voor de communicatieadviseurs van de verschillende stadsdelen het zogenaamde strippenkaart-systeem ontwikkeld. Daarmee kunnen zij op een laagdrempelige manier losse, lokale advertenties aanvragen door een online formulier in te vullen. Eenmaal ingevuld zorgen wij er binnen twee werkdagen voor dat de advertenties zijn ingesteld. Rapporteren gaat via ons online dashboard waarin alle cijfers van de advertenties in een overzichtelijk schema zichtbaar en uit te draaien zijn. Zo houden we de kosten laag en bereiken we relatief veel bewoners met een minimaal budget.
Om het de adviseurs zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we een aanvraagformulier opgesteld waarmee ze binnen 5 minuten een aanvraag kunnen indienen en precies kunnen aangeven welke doelgroep (postcodegebied, leeftijd, interesses) ze willen bereiken. Ook kan beeldmateriaal en copy worden bijgevoegd zodat de adviseurs de touwtjes zelf in handen hebben rondom wat er op welke manier wordt gecommuniceerd naar bewoners. Dat is LEAN, de bureaukosten zijn laag en het zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk live kunt gaan. We checken hierbij of een advertentie social media-proof is en aan standaardeisen van Corporate Gemeente Amsterdam voldoet.
Het belangrijkste resultaat? Beter geïnformeerde burgers! Dankzij deze micro-advertising-oplossing hebben de stadsdelen, maar ook het corporate-account, het stadsarchief en de later gefuseerde gemeente Weesp, meer dan 500 losse advertenties ingezet rondom lokaal relevante onderwerpen. Dit varieerde van inloopavonden omtrent werkzaamheden tot het werven van respondenten voor een enquête over een park in de buurt, of de promotie rondom een tentoonstelling over het stadsdeel ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Hierbij hebben we sinds 2011 meer dan 900.000 unieke bewoners bereikt met ruim 11,5 miljoen vertoningen van advertenties, 175.000 clicks naar landingspagina’s en 50.000 likes, comments, shares of opgeslagen advertenties.
Heb je zelf een merk, organisatie of instantie en kun je hulp gebruiken bij micro-advertising? Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee!
Unieke bewoners bereikt in regio Amsterdam
Weergaven
Clicks naar landingspagina
Likes, comments, shares of saves
Unieke bewoners bereikt in regio Amsterdam
Weergaven
Clicks naar landingspagina
Likes, comments, shares of saves