On Demand Webinar: Jongerencommunicatie voor de overheid

Wil jij meer impact maken onder jongeren met social media campagnes? Volg dan ons gratis webinar met voorbeelden en jongerencampagnes uit heel Nederland voor o.a. GGD, gemeente Amsterdam en VeiligheidNL. Tijdens dit praktische webinar leer je in 1 uur o.a. de laatste trends en ontwikkelingen op social media platforms, welke impact TikTok heeft op de manier van adverteren en hoe je hierop kan inspelen om jongeren effectief te bereiken, ook als je zelf niet TikTok kan gebruiken. Ook nemen we je mee hoe je Chat GPT kan gebruiken ter ondersteuning van je campagne.

Direct aanmelden

Prijs

Gratis

Excl. BTW

Datum:

No items found.

Augmented Reality advertentie voor gemeente Schiedam

Voor wie is deze training bedoeld?
  • Communicatieadviseurs & communicatieteams (gemeente, provincie, rijksoverheid).
  • Webredacteurs en content makers (gemeente, provincie, rijksoverheid).

Tijdens dit praktische webinar leer je in:
  • De groei van short form content: Reels, Youtube Shorts, Snap, TikTok
  • Waarom je ‘user generated content’ in campagnes moet gebruiken
  • Hoe je het Casi model voor gedragscampagnes inzet (stappenplan voor een strategie)
  • De groei van Augmented Reality Filters.
  • Micro influencers: waarom wel/niet?
  • Nieuwe advertentiemogelijkheden op o.a. Meta, Snap en Youtube.
  • Welke impact TikTok heeft op de manier waarop andere social media platformen veranderen.
  • Hoe je als overheid TikTok kan gebruiken om trends te spotten op Instagram of Snap, zelfs als je TikTok niet kan gebruiken in campagnes.

Hiernaast weet je na het webinar:
  • Wat het stappenplan is om tot een sterke jongerencampagne te komen.
  • Welke content je zeker moet inzetten in jongerencampagnes.
  • Hoe je zonder actief te zijn op TikTok, toch wat aan TikTok kunt hebben.
  • De voors en tegens van micro influencers.
  • Inspiratie uit praktijkcases.
  • Welke mogelijkheden ChatGPT biedt om campagnes te ondersteunen.

Praktijk cases:
  • I love my ears (jongeren stimuleren tot het gebruik van gehoorbescherming).
  • GGD GHOR: respondenten werven voor de gezondheidsmonitor jongeren (+- 60 000 respondenten).
  • Drugscriminaliteit in diverse gemeentes: hoe beïnvloed je gedrag van jongeren met AR filters?

Trainers webinar:

Chris Rassaerts & Ingo van Hezel


Gebaseerd op kennis en ervaring van:

500+

Campagnes

12

Online professionals

10

Jaar campagne ervaring

Waarom deze sessie?

Sinds de opkomst van TikTok is jongerencommunicatie niet meer wat het geweest is en veranderen alle social media platformen. Jongeren van nu zijn opgegroeid met hun telefoon in hun hand en ervaren ‘advertentiemoeheid’, dus moet content ongepolijst zijn en moet content natuurlijk aanvoelen. Hoe zorg je dat je niet overkomt als ‘boomer’ en hoe maak je optimaal gebruik van de kansen die de nieuwe mogelijkheden bieden? Wij gaan hier uitgebreid op in.

Alle opgedane kennis hebben we gedistilleerd tot één sterk webinar waarin onze vlieguren, best practices en actuele trends samenvloeien. Zo kun jij als communicatie professional direct aan de slag.

Reviews

Wat onze klanten zeggen

No items found.
Webinar indeling

In 1,5 tot 2 uur alle ins en outs over digitale campagnes gericht op ondermijnende criminaliteit.

10:00 - 10:15

Introductie
Welkom! Kort overzicht van de inhoud en opbouw van de webinar.

10:15 - 10:45

Digitale marketing, concepten en trends & ontwikkelingen
Hoe bouw je een sterke campagne op? Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen?

10:45 - 11:30

Best practices campagnes over jongerencommunicatie
We laten je alle best practices zien van de campagnes die wij de afgelopen jaren gedraaid hebben.

11:30 - 12:00

Uitloop en vragenrondje
Tijd om alle vragen die je hebt te stellen aan onze experts.

Aanmelden KENNISSESSIE

Je kunt je aanmelding definitief maken door onderstaand formulier in te vullen.

No items found.
No items found.
Aanmelding voltooid

Bedankt voor je aanmelding.

Je ontvang een bevestiging van ons per e-mail. Heb je niets ontvangen? Controleer dan voor de zekerheid postvak ongewenst.

Oops! Something went wrong while submitting the form.